CímEger Tordai Ányos utca 8
Telefonszám(+36) 30 945 8761

Traffipaxvédelem

Védelem egyszerűen az összes jelenleg ismert sebességmérési móddal szemben és ez egálisan beszerelhető bármilyen gépkocsiba.

A rendőrségi sebességmérők, a “traffipaxok” működése

Magyarországon a rendőrségi sebességmérések 55%-a lézeres elven történik. A rendőrségi és civil autókban a vezetőülés melletti ülésen lévő valamint a háromlábú állványra kihelyezett mobil mérőeszközök lézeres elvűek. Jelenleg Magyarországon a 2015. márciusában üzembe helyezett 160db ARH CAM-S1 típusú lézeres sebességmérővel dolgozik a rendőrség. A mozgó rendőrségi sebességmérési módszer lényege, hogy a forgalomba lévő gépjárművezető nem tudhatja, hogy mögötte (vagy akár egy szemből jövő) rendőrségi autó közlekedik, így feltűnés nélkül megmérik az autó sebességét Fáma III mérőeszközzel. A rendőrség 2018. májusi közleménye szerint 20 jelöletlen rendőrautó teljesít szolgálatot az utakon ilyen formában, de ha szükséges, növelik a számukat.

A rendőrségi mérések 45%-a radaros elvű. Magyarországon kizárólag fixen telepített (fémdobozba, kapukra telepített) változatokkal találkozhatunk. Ilyen mérések előfordulhatnak: autópálya szakaszokon (M0, M1, M7, M5 stb.), városbevezető szakaszokon és forgalmasabb közlekedési csomópontokon is. Ezeket a méréseket csak előre jelezni lehet radar-, vagy GPS detektorokkal koordináta alapján. Fontos, hogy a radaros mérőeszközök jelét blokkolni NEM lehet, így minden esetben lassítani kell. Jelenleg Magyarországon 132 helyszínen lehet Trafficspot (“VÉDA kapu”) ellenőrzési ponttal találkozni, a körülbelül 25 db régi, NJL radaros traffipaxszon kívül.

Az egyéb mérési módszerek közé tartoznak a közlekedési jelzőlámpába szerelt automata traffipaxok, piroslámpa figyelő kamerák, szakaszmérő kamerák és a sebességkijelző ellenőrző táblák. Ezek a műszerek nem minden esetben bocsátanak ki jeleket, így előrejelzésüket telepített adatbázissal rendelkező GPS detektorokkal lehet megvalósítani. Magyarországon jelenleg szakaszmérést nem alkalmaznak, viszont előfordul néhány piroslámpa figyelő kamera forgalmasabb csomópontokban. A fenti felsorolásból látszik, hogy ha teljes körű, aktív védelmet szeretne kialakítani a Magyarországon előforduló sebességmérő eszközökkel szemben, akkor a lézeres, radaros és egyéb típusú mérések ellen egyaránt védekezni kell. Ehhez szükség van lézerblokkolóra és egy telepített GPS adatbázissal rendelkező radardetektorra is!

Forrás: Powertuning

Előnyei
  • Vezetési és pihenőidők nyilvántartása.
  • Gyorshajtás ellenőrzése.
  • Automatikus útnyilvántartás.
  • Járműokmányok érvényességének figyelése.